23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Google udruller ny funktion målrettet detailhandlen

'Store visits' viser hvilke onlinereklamer, der lokker folk ind i en fysisk butik.

I løbet af efteråret vil Google udrulle en ny funktion i AdWords, der kan hjælpe fysiske butikker med at spore, hvornår en online-reklame giver afkast i et butiksbesøg, fortæller Google i en pressemeddelelse.

Den nye funktion hedder ’store visits’ og giver retailere med fysisk butik (i første omgang kun butikskæder) mulighed for at spore og optimere effekten af deres online annoncering ved at lægge lokationsdata til annoncørens AdWords-konto.

Store visits er således en hjælp i bestræbelserne på at skabe en fuldt integreret omnichannel-butik og gør det nemmere for retailere at blive klogere på, hvilke online kampagner, der udløser flest besøg i den fysiske butik, forklarer Google.

Informationerne i store visits er baseret på anonymiserede data fra et repræsentativt udsnit af brugere.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03